Fashion

עיצוב שמלות ערב קלאסיות במיוחד עבורך

קלסיקה לעולם לא מתיישנת, ואף משתבחת ככל שעובר הזמן. אז בואו נצא למסע אחורה בזמן, אל העשורים הקודמים, ונבחן את המגמות שהשתנו, וכיצד הם הובילו אותי לעיצוב שמלות ערב קלאסיות בנות זמננו.

זו לא התקופה, זו מי שלובשת את השמלה.

שמלות ערב קלאסיות הוא עניין של מסורת, שקיימת כבר מאות שנים. בלי קשר לעידן, אז וגם היום שמלת הערב תמיד השתייכה לטרנדים אפנתיים עם מאפיינים ייחודיים, שמבדילים אותה מהלבוש היומיומי, וצורתה המיוחדת נועדה להעצים את הנשיות ואף להכריז על עצמאותה ורצונותיה דרך צורת השמלה והגזרה שלה.

שנות ה – 20, האישה משתחררת משלשלאות העולם הפטריאכלי

שמלת הערב החלה לקבל קטגוריה ייחודית משלה כבר באמצע שנות העשרים של המאה ה – 20. באותה תקופה שמלות הערב זכו לקבל פופולריות, ושמלות קוקטיילים הפכו לשמלות המבוקשות והנחשקות ביותר בקרב חוגים רבים, שכן תרבות הקוקטיילים צצה בזמנו עם תום מלחמת העולם הראשונה. באותה תקופה חלו שינויים חברתיים, שאפשרו לנשים לדרוש ולקבל יותר חופש ועצמאות ולעסוק בפעילויות שונות, שנשלטו עד אותם ימים על ידי גברים.

שנות ה – 60, היצע שמלות ערב קלאסיות מגוון, לא רק לאליטה של החברה

עד שנות ה – 60 כבר התפתח שפע של סגנונות לבוש לערב, גם לחברת הנשים האליטיסטיות וגם לפשוטות העם, ושמלות ישרות עם חצאית מיני, שיוצרו מבדים מטאליים עם דוגמאות מבריקות בשילוב פייטים, חרוזים וחתיכות פלסטיק קיבלו פופולריות רבה. המגמה המשיכה להתפתח וחדרה גם לתחילת שנות ה – 70, שבאמצען חזרו השמלות לאורך הרצפה.

עד תום שנות ה – 70 הופיעו גם חליפות מכנסיים ואוברולים, גם הם חלק ממגמת השחרור של האישה.

שנות ה – 80, זוהר יותר נחשב נחשק יותר

אך ההסטוריה מוכיחה ששמלות ערב קלאסיות נועדו להשאר לנצח. בשנות ה- 80 השמלה המאופקת והמקצועית בצבעים הבהירים, שאפיינה בעיקר נשים קרייריסטיות, פינתה מקומה לשמלות הזוהרות סטייל שושלת, עם אגלי חרוזים ונצנצים מכל עבר.

בסוף שנות ה – 80 ובתחילת שנות ה – 90 הופיעו שוב שמלות ערב קלאסיות קצרות, שחיבקו את הגוף. מרביתן היו עשויות מבדי קרפ רכים בגזרת סטרפלס או עם רצועות כתף זעירות.

שמלות ערב קלאסיות – קלסיקה תמיד שורדת את מבחן הזמן

בעידן המודרני הנשים עצמאיות ובטוחות בעצמן. הן משתחררות מקוד לבוש מקובע, ומבקשות יותר ויותר לבטא את עצמן גם דרך אופן הלבוש שלהן. מה שמעניק חופש עצום בעיצוב בגדי מעצבים לנשים, ומאתגר כל מעצב להיות מיומן במגוון טכניקות וסגנונות.

בין אם השמלה קצרה או ארוכה, סולידית או פרועה, חושפת טפח או טפחיים, היא חייבת לבטא את העצמות שמצויות באישה. שמלה שתפורה למידותיה, למבנה גופה ולאישיותה של האישה, תוציא ממנה את המיטב, ובכל מקום שתלך, היא תסחף אחריה סקרנות ופליאה, כי לכל אישה שמלת ערב שנועדה רק לה!

לצפייה בקטגוריות שמלות:

/ 5.

Back to list