Fashion

טיפים לשימור בגדי מעצבים – איך לוודא שהבגדים יישארו במצב הכי טוב?

יש מספר פריטים שהם ההיי-לייט של ארון הבגדים. מספקים הופעה מנצחת, הושקע בהם לא מעט כסף, הם איכותיים ועמידים. אלו הבגדים שרוצים שיישארו במצב הכי טוב שאפשר לאורך זמן. איך עושים זאת? מעניקים להם טיפול מעולה ומקדישים תשומת לב לכל מה שצריך כדי שישרדו את פגעי הזמן. הנה מספר טיפים חשובים שיבטיחו שהבגדים יישמרו במצב מצוין.

כיצד להאריך את חיי הבגדים

בגדים לא תמיד קל לשמר משום שהם חשופים למספר גורמים מחוללי נזקים שכדאי להכירם ולהימנע מהם. במקביל חשוב ליצור תנאים משופרים עבור אחסונם. הנה כמה טיפים חשובים שכדאי ליישם:

לקרוא את התווית שעל הבגד ולפעול בהתאם

תוויות הטיפול בבגדים הן מקור מידע חשוב ומועיל. הן מספקות הדרכה כיצד לנקות, לייבש ואף לאחסן בגדי מעצבים או כל בגד אחר.

התעלמות מהוראות אלו עלולה להוביל לבלאי מוקדם ואף להרס הבגד. עבור בגדים יקרי ערך, רגשי, כספי או אסתטי, שמירה על הנחיות אלו היא קריטית עוד יותר, שכן פריטים אלו עשויים לעיתים קרובות מחומרים עדינים ויוקרתיים. 

להשקיע בקולבים איכותיים

בחירת הקולבים גם היא משפיעה באופן משמעותי על תוחלת החיים של הבגדים. קולבים חזקים מעץ או מרופדים עוזרים בשמירה על צורת הבגד ומונעים מתיחה או עיוותים בו. חולצות לנשים מיוחדות או שמלות יש לתלות תמיד בהקפדה רבה כדי למנוע קמטים ולשמור על צורתן האלגנטית. 

להימנע מעודף כביסות

כביסה בתדירות מוגזמת עלולה להקשות מאוד על חיי הבגדים, בעיקר על בגדים יוקרתיים שעשויים מבדים עדינים או כוללים קישוטים מורכבים. אם לבגדים אין כתמים נראים לעין או ריחות רעים, מומלץ ללבוש אותם מספר פעמים לפני הכביסה. אפשר גם לנקות נקודתית בעת הצורך כדי להאריך את תוחלת החיים של הפריטים האהובים. 

ואם כבר מכבסים, עדיף להימנע משימוש ביותר מדי אבקת כביסה. האבקה מתגבשת על הבגדים ומקצרת את חייהם. וחשוב להקפיד להשתמש בחומרים הנכונים. לדוגמא, להשתמש בחומרי ניקוי עדינים ומרכך כביסה איכותי כדי לשמור על הבגדים רכים וגמישים. לעיתים כדאי לשקול ניקוי יבש מקצועי עבור פריטים מאוד עדינים. 

לאחסן בחוכמה

אחסון נכון הוא משמעותי ביותר לשמירה על מצב הבגדים. את הבגדים מכניסים לארון כשהם יבשים לחלוטין ורצוי גם לאוורר אותם לפני אחסונם. בגדי מעצבים לנשים לערב חשוב לשמור מפני אבק ונזק פוטנציאלי. רצוי לשים בארון כדורי עץ ארז או שקיות לבנדר כדי להרחיק מזיקים.

טיפול מהיר בכתמים

כתמים אוהבים להתביית על הבד ולא לעזוב אותו. הם יכולים להפוך לקבועים אם לא מטפלים בהם באופן מידי. יש לפעול במהירות כאשר נשפך משהו על הבגד או כשמופיעים כתמים. לעקוב אחרי ההמלצות על תווית הבגד או להתייעץ עם מכבסה מקצועית כדי לקבל הדרכה מתאימה.  

לבצע בדיקות שוטפת

לבחון בכל פעם את הבגד לפני שלובשים אותו. אם מגלים חוטים רופפים, כפתורים חסרים או סימני בלאי, טיפול מידי בבעיות הללו ימנע נזק נוסף ויאריך את חיי הבגד. 

אחסון עונתי

בגדי קיץ ובגדי חורף? זה בדיוק העניין. כאשר הם אינם בשימוש יש לאחסן כראוי את הבגדים שמחוץ לעונה. אפשר להשתמש בשקיות אטומות בוואקום כדי להגן על הבגדים מפני לחות ועובש. כך יגיעו הבגדים לעונתם שמורים היטב ומוכנים ללבישה. 

לסיכום, הקפדה על שמירת בגדי מעצבים, בגדי ערב או כל פריט מיוחד חשובה מאין כמותה כדי להאריך את תוחלת החיים שלהם  ולשמור עליהם לאורך זמן.

/ 5.

Back to list